دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۴۱:۰۹

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت:
لیتوانی خواهان سرمایه‌گذاری در بخش ال ان جی ایران است

باشگاه خبری فراساحل: معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت از علاقمندی لیتوانی به همکاری و سرمایه‌گذاری در بخش ال ان جی ایران خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا امیرحسین زمانی‌نیا بعدازظهر یکشنبه، نهم خردادماه پس از دیدار با الکساندرز اسپروگیس، معاون وزیر انرژی لیتوانی درباره مهمترین محور این دیدار با اشاره به اینکه لیتوانی تجربیات خوبی در زمینه ال ان جی دارد، تصریح کرد: پیشنهاد همکاری در زمینه فنی و سرمایه‌گذاری از سوی لیتوانی ارائه شده که قرار است این پیشنهادها مورد بررسی قرار گیرد.


وی مطالعه در بخش شیل اویل و شیل گس را از دیگر پیشنهادهای لیتوانی به ایران در این دیدار عنوان کرد و با بیان اینکه لیتوانی کشور کوچکی در اروپاست که وابستگی خود را به منابع انرژی روسیه کاهش داده است، تصریح کرد: این کشور امیدوار است میزان وابستگی خود به روسیه را از ٩٠ درصد به ٥٠ درصد در سال‌های آتی برساند. زمانی‌نیا با اینکه، معاون وزیر انرژی لیتوانی اعلام کرده است که این کشور دارای تاسیسات تبدیل ال ان جی به گاز طبیعی بصورت شناور و بروی کشتی است، تاکید کرد: با داشتن این تاسیسات، لیتوانی علاقه‌مند به همکاری با ایران در بخش ال ان جی در قالب فنی و سرمایه‌گذاری است.


معاون وزیر نفت درباره اینکه آیا در این دیدار درباره دریافت نفت خام این کشور از ایران مذاکره‌ای انجام شده است، با بیان اینکه خرید نفت خام در این کشور از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: بخش خصوصی این کشور علاقه مند به خرید نفت خام و فرآورده نفتی از ایران بوده و قرار است مذاکره در این زمینه با بخش خصوصی این کشور انجام شود. جمهوری لیتوانی کشوری است در شمال شرقی اروپا که جمعیت این کشور اروپایی بیش از سه میلیون نفر برآورد می‌شود ضمن آنکه از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون واحد پول این کشور از لیتاس به یورو تغییر یافته است.



  کد خبر : 1748
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :